Een EMVI-plan dat indruk maakt op de opdrachtgever? Zet in op design!

Met design maken we de eerste indruk: een opdrachtgever heeft binnen 8 seconden bepaald of het plan een positieve of negatieve indruk achterlaat. Dan moet hij dus nog beginnen met lezen! Deze eerste indruk ligt dus volledig aan het design. Design bepaalt hoe de lezer de professionaliteit en geloofwaardigheid van het plan ervaart en daarmee de professionaliteit en geloofwaardigheid van de inschrijver. Onderzoek wijst ook uit dat bedrijven die design zien als een hoofdprioriteit gemiddeld 32% meer omzet draaien dan bedrijven in hetzelfde vakgebied, die dat niet doen. In onze tenders zetten we design dan ook in samenwerking met onze klanten in voor het optimale resultaat. In deze blog delen we onze belangrijkste do’s en don’ts.

Een EMVI-plan dat indruk maakt op de opdrachtgever? Zet in op design!

Met design maken we de eerste indruk: een opdrachtgever heeft binnen 8 seconden bepaald of het plan een positieve of negatieve indruk achterlaat. Dan moet hij dus nog beginnen met lezen! Deze eerste indruk ligt dus volledig aan het design. Design bepaalt hoe de lezer de professionaliteit en geloofwaardigheid van het plan ervaart en daarmee de professionaliteit en geloofwaardigheid van de inschrijver. Onderzoek wijst ook uit dat bedrijven die design zien als een hoofdprioriteit gemiddeld 32% meer omzet draaien dan bedrijven in hetzelfde vakgebied, die dat niet doen. In onze tenders zetten we design dan ook in samenwerking met onze klanten in voor het optimale resultaat. In deze blog delen we onze belangrijkste do’s en don’ts.

Do’s en Don’ts

Iedereen heeft een andere smaak, waardoor het moeilijk kan zijn om te bepalen wat nou ‘mooi’ is. Gelukkig zijn er een aantal vaste factoren, die het mensenbrein helpen met de eerste indruk. Hieronder onze do’s én dont’s voor een mooi overall design, plattegronden en faseringen én afbeeldingen.

Overall design

  • Schrijf een goed leesbare tekst, waarbij je in je word-versie rekening houdt met het lettertype, de beschikbare ruimte, de regelafstand en de marges.
  • Kies 2 tot 4 kleuren die goed bij elkaar passen. Zoek een kleurenpallet, dat past bij de kleuren uit het eigen logo en, belangrijker nog, de stijl van de opdrachtgever. Online kun je inspiratie opdoen!
  • Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit die de tekst ondersteunen. Denk hierbij aan foto’s, illustraties en infographics. Kies functionele afbeeldingen, die echt iets toevoegen aan de tekst. Anders is het zonde van de (vaak beperkte) ruimte.

Do’s en Don’ts

Iedereen heeft een andere smaak, waardoor het moeilijk kan zijn om te bepalen wat nou ‘mooi’ is. Gelukkig zijn er een aantal vaste factoren, die het mensenbrein helpen met de eerste indruk. Hieronder onze do’s én dont’s voor een mooi overall design, plattegronden en faseringen én afbeeldingen.

Overall design

  • Schrijf een goed leesbare tekst, waarbij je in je word-versie rekening houdt met het lettertype, de beschikbare ruimte, de regelafstand en de marges.
  • Kies 2 tot 4 kleuren die goed bij elkaar passen. Zoek een kleurenpallet, dat past bij de kleuren uit het eigen logo en, belangrijker nog, de stijl van de opdrachtgever. Online kun je inspiratie opdoen!
  • Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit die de tekst ondersteunen. Denk hierbij aan foto’s, illustraties en infographics. Kies functionele afbeeldingen, die echt iets toevoegen aan de tekst. Anders is het zonde van de (vaak beperkte) ruimte.

Bij een goed design maak je in één keer een goede indruk, is je tekst makkelijk en plezierig te lezen, blijft deze hangen én onderscheidt het plan zich van de concurrentie. Zo laat je de opdrachtgever achter met een goed gevoel en kijken ze uit naar een mogelijke samenwerking.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met Stephana: stephana@kevlarbids.nl of 06-23993644.

Bij een goed design maak je in één keer een goede indruk, is je tekst makkelijk en plezierig te lezen, blijft deze hangen én onderscheidt het plan zich van de concurrentie. Zo laat je de opdrachtgever achter met een goed gevoel en kijken ze uit naar een mogelijke samenwerking.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met Stephana: stephana@kevlarbids.nl of 06-23993644.